GENEL CERRAHİ
Pilonidal sinüs kuyruk sokumunda deri altında oluşan içi kıl dolu iltihaplı yollardır. Sinüs, yolu vücutta bulunan anormal bir kanaldır, genelde derinde bulunan enfeksiyon yerinden deri yüzeyine kadar uzanır. Pilonidal kıl yuvası demektir ve pilonidal sinüs genelde vücudu çok kıllı insanlarda görülür.

Halk arasında pilonidal sinüs "kıl dönmesi" olarak bilinse de bu terim genel olarak deri içine doğru büyüyen kıllar için kullanılmalıdır, pilonidal sinüs yukarıda belirtildiği gibi daha özel bir anlam taşır.
Pilonidal sinüs hemen herkeste meydana gelebilir ama başlıca 16-30 yaş arasındakileri etkiler. Bazı durumlarda antibiyotik ve melhemlerle tedavi edilebilir.

Daha ciddi durumlarda ameliyat gereklidir. Ameliyatta sinüsün içi boşaltılır (drenaj yapılır) veya kesip çıkartılır. Drenaj tercih edilen tedavi yöntemidir ama boşaltılmış bir sinüs tekrar iltihaplanabilir. Nüksetme olasılığını tamamen ortadan kaldırmak için sinüsün alınması gerekir.
Kolonoskopi, kalın bağırsağın makattan girilerek, sakinleştirici ilaç (sedasyon) veya anestezi altında bir fiberoptik kamera ile monitör altında incelenmesi. Kolonoskopi işleminden bir gün önce hastaya müshil ilacı verilerek bağırsak temizliği veya bağırsak hazırlığı yapılır.

Amerikan Kanser Cemiyeti yönetimi, 5 yılda bir sigmoidoskopi, veya 10 yılda bir kolonoskopi veya 5 yılda bir bağırsak röntgeni veya 5 yılda bir sanal kolonoskopi yapılmasını önermektedir.

Kolonoskopi tetkiki sırasında kanamaları durdurmak, polip adı verilen ve sıklıkla iyi huylu olan urlar alınabilir, iltihabi bağırsak hastalığı, bağırsak kanseri, veya rektum kanseri, belirlenmesi halinde parça alınabilir.
Gastroskopi uzun süren karın ağrısı, bulantı, kusma, yutma güçlüğü, kusma ile kan gelmesi, mide yanması şikayetlerinde, mide-yemek borusu tümörü düşünülen hastalarda ilk akla gelen teşhis metodudur.

Doktor işlem sırasında lüzumu halinde gördüğü lezyonlardan doku örnekleri alabilir (biopsi). Alınan parçalar mikroskopta patolog doktor tarafından dikkatle incelenerek kesin hastalık tanısını konulur..

Mide de mikrop olup olmadığı (Helicobacter pylori) en kesin mide biopsisinde bakterinin görülmesi ile konulur. İşlem sırasında tespit edilen mide poliplerinin alınması (polipektomi), darlıkların balonla genişletilmesi (dilatasyon), kanayan damarların argon lazerle veya iğne enjeksiyonu ile dondurularak tedavisi [Sleroterapi] modern tıbbın en son yenilikleri ve kazanımlarıdır.
Laparoskopi genel anestezi altında yapılan ve göbek deliğinden ince bir teleskopun karın içine sokularak karın içi organlarının görüntülenmesi prensibine dayanan bir ameliyattır.

Laporoskopi
hem tanı amaçlı hem de tedavi amaçlı kullanılan bir işlemdir. Tanı koymak için uygulanan laporoskopi ile cerrahi işlem gerçekleştirilemez ve yalnızca inceleme yapılarak hastanın şikâyetleri araştırılır. Tedavi amaçlı olarak kullanılan laporoskopi ile özellikle jinekoloji cerrahiler başarı ile gerçekleştirilir.
Bariatrik cerrahi (obezite ameliyatı) günümüzde giderek yaygınlaşan yöntemlerden birisidir ve uzun vadede bariatrik ameliyatın sonuçları genelde konvansiyonel yöntemlerle alınanlardan önemli derecede daha iyidir.

Ayrıca, bariatrik ameliyatın en önemli faydaları arasında obezite ile ilişik hastalıklarda azalma ve yaşam kalitesinde algılanabilir düzeyde yükselme sayılabilir.
Sünnet penisin ucunda, idrar çıkış deliğini kapatan ve o bölgede kapalı boşluk oluşturan cilt katlantısının kesilerek alınmasıdır. Çok eski tarihlerden bu yana farklı toplumlarda geleneklerin gereği olarak veya bazı dinlerde ön şart olarak uygulanmaktadır. Anlaşılmaktadır ki ilkel dönemlerde dahi tıbbi faydaları tam açıklanamasa da sünnetin pratik faydaları fark edilerek yaygınlaştırılmıştır.

Sünnetin faydaları nelerdir?
Sünnetle alınan deri penis ucunu ve idrar deliğini örtmektedir. Ve bu derinin altında bir hvasız, pislik ve salgı biriken, idrarla temas halinde bir alan oluşmaktadır. Bu sebeple düzenli temizlenmezse infeksiyon oluşumu için uygun bir zemin oluşturur. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar için taşıyıcılık aracı olabilir. Özellikle çocuklarda sünnet derisi yapışabilir, ucu daralabilir. İdrar çıkışını engelleyebilir. Penis abselerine neden olabilir. Parafimozis dediğimiz sünnet derisi sıkışarak peniste kan akımını bozabilir. Bu derinin sünnetle alınması bahsettiğimiz problemlere karşı korunma sağlar.